Single Post Templates

  • Dalmore – hlava jelena

    Popis videa: RhinoEmboss je velice zajímavý modul pro snadnou tvorbu složitých reliéfů. V tomto videu uvidíte remake obdobného videa od firmy TDM Solutions, která je autorem RhinoEmbossu. Uvidíte, jak je možné na základě křivek postupně vytvářet reliéfní objekt, jak se dá tento objekt vyhlazovat a jak se z něj vytvoří výsledná síť. Délka videa: 24m […]

  • Kamera v KeyShotu

    Popis videa: V tomto videu si představíme možnosti nastavení kamery v KeyShotu. Podíváme se i na pokročilé funkce, jako je například hlouka ostrosti, kterou lze opět jako všechny ostatní prvky scény nastavovat v reálném čase. Délka: 8m 57s Snímky z videa: Video:

  • Řetězový výběr křivek

    Popis videa: Pokud pracujete často s výkresy a importovanými křivkami, určitě jste se setkali s problémem, že jsou křivky rozbité na jednotlivé segmenty a je problém vybrat celý tvar, který se může skládat z desítek či více částí. V Rhinu je zajímavý příkaz pro řetězový výběr křivek, který má navíc spoustu parametrů, kterými můžete omezit […]

  • Rozvinování ploch

    Popis videa: V tomto videu se podíváme na základy rozvinování ploch v Rhinu. Budeme se bavit o rozvinutelných plochách, naučíme se různé finty, například jak označit hrany, kde se má po rozvinu objekt rozstřihnout, zatímco ostatní zůstanou spojené. Na dvou příkladech si také ukážeme, jak přemodelovat nerozvinutelnou plochu tak, aby ji bylo možné rozvinout na […]

  • Výběr objektů

    Popis videa: Výběr objektů je nejzákladnější činnost, kterou budete v Rhinu provádět. Naprostá většina funkcí, které budete spouštět, pro svoji činnost vyžadují nějaké objekty. A vy musíte tyto objekty nějak vybrat. Podíváme se na to, jak můžeme vybírat jednotlivé objekty, ale naučíme se také vybírat objekty hromadně pomocí výběrového nebo křižového okna a naučíme se […]

  • Navigace ve scéně

    Popis videa: V tomto videu se naučíte pohybovat ve scéně – přibližovat, oddalovat a posunovat obsah pohledu. Ukážeme si také pokročilé způsoby ovládání scény, například podélný náklon kamery, dynamickou změnu ohniskové vzdálenosti nebo současbný pohyb kamery i cíle, na který se kamera dívá. Délka videa: 12m 21s Snímky z videa: Video:

  • Uživatelské rozhraní

    Popis videa: V tomto videu se podívám se na základy uživatelského rozhraní v Rhinu – menu, nástrojové palety a další komponenty. Toto video je určeno úplým začátečníkům, kteří se v Rhinu teprve rozhlížejí. Délka: 35m 41s Snímky z videa: Video:

  • Splynutí objektu s plochou

    Popis videa: V tomto videu si ukážeme velice zajímavé a pokročilé funkce pro nanesení objektu na jiný objekt, na obecnou plochu. Ukážeme si dvě různé funkce, jedna bude více „umělecká“ a jednodušší, druhá zase spíše „technická“ a preciznější, s možnostmi lépe definovat cílovou transformaci objektu. Ukážeme si také, jak nechat objekt volně splynout s povrchem […]

  • Modelování olejničky

    Popis videa V tomto videu si ukážeme postup modelování olejničky pomocí zásuvného modulu pro organické modelování Clayoo. Vyjdeme z křivek a budeme používat zajímavé a silné funkce, jako je například přemostění nebo vytažení plošek. Objekt budeme také deformovat pomocí plošek, bodů a hran. Délka: 14m 39s Snímky z videa: Video:

  • Jak dostat fotku do pozadí

    Popis videa: Používáte funkci Podkladový obrázek pro vložení fotky do pozadí modelovacího pohledu? Tak na to zapomeňte. V tomto videu si ukážeme něco mnohem lepšího a naučíte se také přizpůsobit velikost obrázku reálným rozměrům vyfoceného objektu tak, aby měl skutečné proporce. Délka: 11m 32s Snímky z videa: Video:

  • Tajné uchopovací režimy

    Popis videa: Možná s Rhinem děláte už hodně, hodně dlouho… pokud ale nejste zvědaví jak opičky, tak pravděpodobně ani netušíte, že uchopovacích režimů znáte tak asi polovinu, i když si myslíte, že znáte všechny. Nevěříte? Co třeba trvalý pohyb po spojené ploše nebo kolmé nebo tečné kreslení křivky z jiné křivky? A je toho mnohem […]

  • Návrh stínítka lampy

    Popis videa Tento postup můžete využít při tvorbě různých rotačních ploch s perforacemi – jako v tomto případě, kdy si vyrobíme stínítko na stropní svítidlo s otvory ve tvaru kytiček. Jako vždy při návrhu využijeme historii, která nám umožní interaktivně posunovat s odečítacími objekty kytiček přímo po obecné ploše lampy. Bude to celkem legrace 🙂 […]