Richie Jon Mason
Použitý modelovací software: ZBrush
Web: richenks.net
Co bylo tou jiskřičkou, která zažehla váš zájem o počítačovou grafiku a koncepční umění?
Vždy jsem rád kreslil a skicoval své nápady a když jsem uviděl, co všechno dokáže ZBrush, nemohl jsem odolat a musel jsem zkusit něco vytvořit. Tak začala moje cesta napříč různými žánry.
Jaké milníky lemují vaši kariéru?
Kontakty s filmovými a televizními producenty a s magazíny. Bylo přitom skvělé pozorovat s jakým zájmem to přijala moje rodina, dostával jsem od ní různé rady a další podněty přicházely také od lidí z oboru 3D grafiky, které jsem považoval za své hrdiny.
V čem považujete váš přístup k projektům za unikátní?
Téměř všechny osobní umělecké projekty začínám v ZBrushi, aniž bych měl v hlavě něco konkrétního. Nejprve si jenom hraji, abych našel směr, který se mi bude zamlouvat a pak se vydám dál, mohokrát ovšem během rozvíjení svého nápadu tento směr měním.
Ve kterém okamžiku tohoto procesu vstupuje do hry KeyShot?
Když jsem hotov s prací v ZBrushi, přenesu model do KeyShotu a začnu vizualizovat. Těším se na nový bridge mezi KeyShotem a ZBrushem 4R7 – budu jej používat během sculptingu v ZBrushi pro průběžné testování osvětlení a materiálů.
Co dělá z KeyShotu tak důležitý nástroj?
Ještě jsem neviděl nástroj, který by poskytoval takové výsledky jako Keyshot. Moje technické modely jsou tvořeny z 80% materiály KeyShotu. KeyShot zhmotní vaši představu přesně tak, jak jste si vysnili.
Jakou radu byste dal člověku, který by se rád vydal ve vašich stopách?
Odnaučte se spát Pokud teprve začínáte, projděte si tutoriály na webech jako je Digital Tutors. I kdyby vás obsah těchto návodů nezajímal, naučíte se jejich sledováním nové postupy. Musím také zdůraznit význam sociálních sítí – spojte se s grafiky a lidmi z oboru – to mi obrovsky pomohlo, mnozí uživatelé jsou navíc ochotní pomoci a poskytnout vám potřebnou zpětnou vazbu.