Zhelong Xu

zhelong_01

Zhelong Xu se narodil v  JingDeZhenu, překrásném městečku na severovýchodě čínské provincie Jiangxi. Ačkoliv je toto město malé, je známé jako „hlavní město porcelánu“ s bohatou historií tvorby keramiky, která trvá již více než 1500 let. Dědeček učil Zhelonga kreslit již v dětském věku. Díky tomuto základu se pro něj stalo kreslení více než pouhým zájmem – stalo se jeho životem.

Modelovací software: ZBrush / 3ds Max
Web: zhelong.cghub.com

Při svém studiu na keramické škole v Jingdezhenu objevil Zhelong počítačovou grafiku a uvědomil si, jakou revoluci by mohla přinést do umění. “Ještě více jsem byl fascinován 3D grafikou, která byla v té době něčím úžasným, takže jsem se po dokončení studia v roce 2001 stal 3D umělcem.”

Zhelong začal publikovat své práce na Internetu, což mu v roce 2003 vyneslo několik ocenní na populárních serverech pro 3D umělce. Jeho práce publikovalo vydavatelství Ballistic Publishing a byly také vybrány do galerie uživatelů Autodesk 3ds Max. Jak rostly jeho znalosti renderování, fotografie a nového 3D software, byla jeho díla publikována stále více na různých uměleckých webech po celém světě. V té době s přáteli vytvořil společnost Shanghai Magicstone Images, která se zaměřovala na vizualizace interiérů. Během minulého roku si Zhelong s využitím programů ZBrush a KeyShot vydobyl mimořádnou pozornost a uznání 3D profesionálů v obory počítačové grafiky.

Jeho práce v ZBrushi a KeyShotu pokračuje až do dnešních dnů, jakmile dokončí modelování v ZBrushi, nahraje model přímo do KeyShotu. “Kvalita a rychlost tvoří dvě nejdůležitější složky uměleckého díla. KeyShot v tomto směru nabízí perfektní rovnováhu. Před několika lety byste si takto skvělý nástroj nedokázali ani představit. Používal jsem skoro všechny renderovací nástroje na trhu – všechny mají své charakteristiky, ale jsou buď složité nebo pomalé – zatímco KeyShot pracuje kompletně v reálném čase a splňuje ty nejpřísnější požadavky na kvalitu. Na jedné straně je tak jednoduše ovladatelný, že nemusím číst žádný manuál – to je velice důležité. Na druhou stranu funguje velice podobně jako když fotografujete. Fyzikálně založené osvětlení a nastavení kamery se velice podobá pořizování snímků v reálném světě. KeyShot a ZBrush jsou pro mě těmi nejlepšími partnery. A co víc, systém materiálů KeyShotu je velmi jednoduchý a efektivní a lze jej přizpůsobit vlastním potřebám. Verze Pro umožní umělcům vyrenderovat více průchodů pro finální doladění uměleckého díla v kompozičním softwaru. Programy budu používat i do budoucna pro statické snímky a tvorbu postav. Krátce řečeno, KeyShot je prostě skvělou volbou pro dosažení těch nejlepších výsledků s vynaložením co nejmenší námahy.”

V každém projektu se Zhelong zaměřuje zejména na kvalitu, rychlost a na vlastní styl. “Jak vidíte, ve svých dílech využívám čínské prvky, symboly a styly. Vyvolává to v člověku otázky, jak využít moderní nástroje pro zobrazení tisícileté starobylé kultury. Musíte vědět, jak dílu vtisknout vlastní charakteristiku, jak se poučit z historie a jak ji vyzdvihnout. Právě takovým příkladem je keramický lev. Druhého takového jinde nenajdete. Dávám mu svůj vlastní otisk, který věrně reprezentuje úžasný starobylý kus čínského porcelánového umění.”

V oboru počítačové grafiky musíte strávit hodně času učením tradičních dovedností, jako je kreslení, sochařina, fotografie a podobně, ale nakonec vše, co si musíte pamatovat, je zhruba následující: nejobtížnější částí dokončení uměleckého díla není umělecké dílo samo, obtížnost spočívá v tom, zda se dostatečně soustředíte na svoji práci. Navíc se nemusíte obávat nedokonalostí, protože vaše další dílo bude jistě lepší než to současné.”

Další Zhelongovy práce můžete sledovat na jeho ZBrush Sketchbooku.



Posted in:

Napsat komentář