Prezentace
Prezentace je klíčový nástroj: v téměř každé fázi návrhu potřebujete komunikovat a získávat odezvu od klientů, zákazníků, spolupracovníků nebo široké veřejnosti. Vylepšili jsme Rhino ve snaze pomoci vám s prezentací vaší práce: ať už je „rychlá a špinavá“ nebo „vyleštěná a vymazlená“. Díky velkým změnám v renderování, materiálech nebo i jen obyčejném zachycení obrazovky můžete nyní snadněji a rychleji předvádět, diskutovat, činit rozhodnutí a blížit se k výsledku…
Zachyťte rychle své myšlenky
Snímky vám umožní ukládat stavy vzhledu vašeho modelu – a později se k nim vracet.
Příkazy ZachytitPohledDoSouboru a ZachytitPohledDoSchránky nyní dispounjí šikovným dialogovým oknem.
Zobrazovací režim Raytracing
Realtime raytracing jako pracovní režim – s akcelerací pomocí GPU – dostupný u moderních CUDA a OpenCL grafických karet.
Zlepšené výchozí nastavení
Při ponechání výchozího nastavení jsou rendery v Rhinu 6 mnohem čistější ….
Nová výchozí nastavení vychází z typického reálného studia, ve kterém se fotí produktový design. Patří mezi ně bílé pozadí s automaticky nastavenou nekonečnou rovinou země – a s krásnými měkkými stíny a osvětlením od velkých studiových světelných panelů. To znamená, že na celém povrchu svého modelu uvidíte pěkně rozptýlené měkké osvětlení, dokonce i v hlubokých dutinách.
Všechny nové modely již budou toto aktualizované nastavení obsahovat staré modely do nového nastavení převedete snadno tlačítkem „Resetovat na výchozí“ v panelu Renderování.
Lepší materiály
Usnadnili jsme vytváření a přiřazování materiálů, přidali jsme nové materiály s popisnými názvy a knihovnu plnou připravených textur v reálném měřítku.
Přidejte nějaké jednoduché materiály nátěru a kovu – a změňte jejich barvu tak, jak s vám to bude líbit.
Žádný odborný žargon. V renderovaném zobrazení rovnou uvidíte, jak budou materiály vypadat…
Otevřete panel knihovny a procházejte stovky otexturovaných materiálů, které jsou připravené k přetažení myší přímo na váš model.
Všechny materiály mají reálné měřítko a nemusíte proto jednotlivě ladit jejich velikosti – prostě všechny fungují!
S novým prohlížečem materiálů usnadňuje práci se stovkami nebo tisíci materiálů a textur.
Do materiálového editoru jsme přidali možnost vyhledávání materiálů podle štítků…
Vyhledávejte a filtrujte podle názvů, štítků a dokonce i podle poznámek v materiálu samotném.
Poté přidejte uživatelské štítky k těm, které používáte, abyste si mohli materiály utřídit do skupin, které pro vaši práci budou užitečné, podobně jako u oblíbených položek.
V názvech materiálů můžete použít i znaky “?” a “#” jako zástupné symboly znaků a číslic.
Výsledky hledání můžete převrátit znakem “^” nebo je můžete filtrovat podle použitých a nepoužitých materiálů.
Nově také můžete přiřazovat materiály jednotlivým plochám v tělese – konečně odpadá nutnost tyto plochy z tělesa vyjmout, abyste jim mohli nastavit materiál.
Vše na jednom místě
Všechny dříve různorodé ovládací prvky jsme sloučili do jednoho snadno přístupného místa.
Vše co potřebujete pro renderování nyní najdete v novém panelu Renderování.
Renderování už není omezeno pouze na aktivní pohled. Můžete zadat určitý pohled, pojmenovaný pohled nebo dokonce snímek.
Můžete nastavit rozlišení a vizuální kvalitu obrázku a také můžete uzamknout poměr stran pohledu.
Přidejte obrázek do pozadí, nekonečnou rovinu země nebo mapu okolního prostředí.
Můžete dokonce kombinovat různá prostředí pro osvětlení, odrazy a viditelné pozadí.
Pohrajte si s osvětlením, polohou Slunce a stiskněte tlačítko Render.
Nejste s výsledkem spokojeni? Jednoduše vše zresetujte zpět do výchozích hodnot tlačítkem Resetovat na výchozí.
Umístění samolepek
Umístění samolepek je nyní jednodušší a snadněji se provádí…
UV rozvinování
UV rozvinování nyní funguje na více objektech najednou, což vede snadnější aplikaci textur.
A další funkce…
Fresnellovy odrazy
Řízení čistoty odrazů…
…a průhlednosti…
Nekonečná rovina, která zobrazuje pouze stíny
Používejte alfa obrázky pro výstřihy. Alfa průhlednost funguje přesně tak, jak byste čekali – nemusíte sami zjišťovat, jak průhlednost vymaskovat.
Zrcadlení textur
Zobrazení
Nový zobrazovací řetězec Rhina 6 je rychlejší, stabilnější a využívá funkce, které najdeme v současných moderních grafických kartách, jako jsou GPU shadery a paměťové optimalizace. A co je výsledkem? U většiny grafických karet zmírnění potíží s konkrétními GPU čipy a ladnější, krásnější a plynulejší zobrazení.
Rychlost
Moderní zobrazovací řetězec Rhina se přizpůsobuje různým úrovním OpenGL® na základě schopností vaší grafické karty. V rámci možností se snaží GPU tessellace přesunout co nejvíce drátů ploch, spojených ploch a vytažení do grafické karty, což má za výsledek významné zvýšení rychlosti na kartách, které tuto možnost podporují.
Krása
Nový zobrazovací řetězec nabízí konzistentní a krásné zobrazení napříč širší paletou grafických karet než dříve.
Vylepšené zobrazovací režimy
Nové a vylepšené zobrazovací režimy produkují nádherný obraz ve vysokém rozlišení s interaktivním obnovováním obrazu
Křivky a body
Křivky jsou hladší a jsou vykreslovány rychleji. Body jsou zobrazovány s jemnými detaily.
Renderování v reálném čase
Rhino nyní nabízí zobrazovací režim raytracingu v reálném čase…
…a také realtime náhledy včetně SSAO, samolepek, osvětlení na základě obrázku (Image-based lighting) a mapování založené na obrazovce i globálních souřadnicích.
A co moje grafická karta?
Do zobrazovacího OpenGL řetězce jsme vložili značné úsilí. Doufáme, že bude generovat vysoce kvalitní snímky rychleji a na větším množství grafických karet než dříve, ale nemůžeme zaručit zvýšení výkonu za všech podmínek. Nejlepším způsobem, jak zjistit výkon na vašem hardwaru, je vyzkoušet Rhino 6 pro Windows přímo s vašimi modely. Pokud potřebujete při testování pomoc, obraťte se prosím na komunitu Rhina.
Kupte si Rhino 6
Rhinoceros 6 je již v prodeji. Můžete si koupit komerční nebo školní licenci Rhina 6. Pokud máte jakoukoliv starší verzi Rhina, můžete ji upgradovat na komerční Rhino 6 s cenovým zvýhodněním cca. 2.500,- Kč bez DPH, které je platné do 15. května 2018. Pokud ještě studujete nebo učíte, můžete upgradovat na školní Rhino 6. Školy si mohou pořídit multilicenci Rhina 6 pro celou učebnu (až 30 počítačů).