SubD, QuadRemesh, Rhino.Inside.Revit…
Technologie SubD (subdivision) modelování
Pokud vám chybí T-Splines nebo Clayoo, pak je Rhino 7 přesně pro vás. Nabízí totiž SubD modelovací technologii zakomponovanou přímo do jádra programu a díky tomu je tato technologie perfektně integrovaná v Rhinu a skvěle spolupracuje s jeho funkcemi. Prostě máte stále ten skvělý pocit práce v Rhinu a ne v nějaké naroubované technologii třetího výrobce.

Rhino 7 – SubD model vytvořený výhradně v Rhinu
SubD představuje nový typ nativní geometrie Rhina. Je určen především designérům a všem modelářům, kteří potřebují rychle modelovat a upravovat organické, vysoce přesné tvary. Na rozdíl od jiných typů geometrie SubD kombinuje přesnost volného tvaru a stále přitom umožňuje rychlé a libovolné úpravy bez ohledu na složitost tvaru.
SubD objekty jsou vysoce přesné a lze je přímo převést na vyrobitelná tělesa. Na SubD objekty můžete převést také naskenovaná 3D data nebo libovolné jiné polygonové sítě a poté je opět můžete převést na NURBS plochy nebo tělesa.
SubD modelování v Rhinu 7, video zvětšíte dvojklikem.
Videa s tematikou základů SubD modelování v Rhinu 7:
Úvod do SubD modelování v Rhinu 7
Základy push/pull (zatlačování, vytahování) SubD modelování v Rhinu 7.
SubD prsten s motivem Fleur De Lis, celý postup
A nakonec trochu hardcore – kompletní SubD židle (Rhino pro Mac)
Několik ukázek SubD objektů vytvořených v Rhinu:
Vyzkoušejte SubD modelování
- Stáhněte si zkušební verzi Rhina 7 pro Win nebo Mac.
- Stáhněte si a otevřete model Scooter.3dm.
- Sledujte videa našich návodů na stránce SubD modeling process:
- Pokud chcete vidět, jak se používá SubD, přečtěte si přehled SubD modelování a jeho využití
- Podívejte se na všechna videa o SubD modelování.
- Pro uživatele T-Splines: importujte své objekty z T-Splines jako SubD, NURBS nebo sítě.
- Pokládejte své dotazy na diskusním fóru Rhina.
- Grasshopper: jsou zde nové komponenty které pracují se SubD.
- Vývojáři: použijte objekt
Rhino.Geometry.SubD
v RhinoCommon pro C# a Python.
Příkaz QuadRemesh
QuadRemesh je nový příkaz, který vám umožní převést jakoukoliv (libovolně hustou či chaotickou) polygonovou síť – ale i libovolné plochy a tělesa – na krásně uspořádané čtyřúhelníkové polygonové sítě s volitelnou hustotou. Tyto sítě jsou ideální pro renderování, animaci, MKP (FEA) a reverse-engineering. Velice snadno je také můžete převést na SubD plochy, které lze dále libovolně upravovat a domodelovávat.
Příkaz QuadRemesh převede složité trojúhelníkové sítě na organizované čtyřúhelníky nebo přímo SubD plochy.
Není to sice přímo záměr příkazu QuadRemesh, ale můžete jej s úspěchem použít pro základní reverse engineering složitých a hustých 3D polygonových sítí, které jsou výsledkem 3D skenování. Tento příkaz pracuje nejlépe s různými složitými organickými tvary, které navíc dokáže přímo převést na hladké a plně editovatelné SubD plochy.
Příkaz QuadRemesh převede složité trojúhelníkové sítě na organizované čtyřúhelníky nebo přímo SubD plochy.
Ukázka použití příkazu QuadRemesh pro převod NURBS objektu na SubD plochu a její následná editace.
Před a po – vlevo originální neuspořádaná síť, vpravo síť převedená na čtyřúhelníky příkazem QuadRemesh.
Ukázky NURBS objektů nebo sítí převedených příkazem QuadRemesh na čtyřúhelníky:
Na původní síť lze promítnout vodicí křivky, které řídí topologii (tok hran) čtyřúhelníkové sítě
Z originální NURBS plochy byly vytvořeny různé úrovně složitosti čtyřúhelníkových sítí (pro UV mapování, 3D tisk, převod na SubD atd…)
V příkazu QuadRemesh lze nastavit symetrii podél osy x, y nebo z
Vyzkoušejte QuadRemesh
- Stáhněte si a otevřete model QuadRemeshScrolls.3dm.
- Spusťte příkaz
QuadRemesh
nebo klikněte na ikonu QuadRemesh v paletě SubD. - Přečtěte si nápovědu k příkazu QuadRemesh.
- Ask questions and give feedback.
- Uživatelé Grasshopperu mohou využít nové komponenty QuadRemesh.
- Vývojáři:
Rhino.Geometry.Mesh.QuadRemesh()
je dostupný v RhinoCommon pro použití v C# a Pythonu.
Rhino.Inside.Revit
Rhino.Inside.Revit přináší sílu Rhina a Grasshopperu do prostředí Autodesk Revit®
Rhino.Inside je nová technologie, která umožňuje začlenění Rhina do dalších 64bitových aplikací pod Windows. Rhino.Inside.Revit je založen na této technologii a poskytuje platformu pro bezprecedentní úroveň integrace mezi Rhinem a Revitem.
Technicky vzato se jedná o doplněk pro Revit, který načte Rhino a jeho doplňky (např. Grasshopper) do paměti aplikace Revit, stejně jako všechny ostatní doplňky aplikace Revit. Grasshopper přináší kolekci nových komponent pro interakci s Revitem a také poskytuje přístup ke dvěma softwarovým API (Application Programming Interfaces) pomocí svých skriptových komponent.
Prakticky vzato, Rhino.Inside.Revit poskytuje sadu nástrojů k překlenutí propasti mezi modelováním volných tvarů v Rhinu a světem BIM, zpřístupňuje Rebitu bohatý ekosystém Grasshopperu a umožňuje zcela nové pracovní postupy a možnosti designu.
Vyzkoušejte Rhino.Inside.Revit
- Vyžaduje Revit® 2017-2020.
- Stáhněte a nainstalujte Rhino.Inside.Revit pro Windows.
- Stáhněte a nainstalujte zkušební verzi Rhina 7.
- Projděte si web Rhino.Inside.Revit
- Přečtěte si Getting Started Guide.
- Dokumentace k novým komponentům Grasshopperu.
- Prostudujte si zdrojový kód na GitHubu a přispějte k projektu.
- Připojte se k diskusi na Rhino.Inside.Revit.
Vyzkoušejte Rhino.Inside
- Prostudujte si Rhino.Inside repository na GitHubu.
- Vyzkoušejte tyto ukázkové open source projekty:
Upgradujte své starší Rhino nebo si kupte novou licenci
Upgradovat můžete z libovolné předchozí verze za stejnou cenu. Pokud vlastníte školní licenci, můžete ji upgradovat opět na školní, pokud ještě studujete nebo učíte. V opačném případě můžete upgradovat na komerční verzi.
A nezapomeňte, Rhino si jednou koupíte a je navždy vaše. Zádné udržovací poplatky. Žádné pronájmy. Prostě tak jak to máte rádi 🙂
Rhino 7 Commercial Upgrade koupíte zde (sleva 33% do 10. března 2021!).
Rhino 7 Educational Upgrade koupíte zde.
Rhino 7 Commercial koupíte zde.
Rhino 7 Educational koupíte zde.